Rozejrzyj się wokół
Twoje przedsiębiorstwo produkcyjne, którym zarządzasz oraz rozmieszczone w nim obiekty i urządzenia, zachodzące w nich procesy i zjawiska są umieszczone w układzie współrzędnych przestrzeni wielowymiarowych i mają przypisane określone miary np. w przestrzeni oraz w czasie. Przedsiębiorstwo jest równocześnie zawsze osadzone w konkretnej przestrzeni geograficznej. Świadomość osadzenia przedsiębiorstwa w przestrzeni geograficznej usprawnia zarządzanie nim oraz ułatwia planowanie przyszłości.
Otaczające Cię wszędzie obiekty mają określoną geolokalizację, cechy i funkcje. Również każde zjawisko i proces ma swoją geolokalizację. Każdy obiekt w przestrzeni ma także swoje miary.
Geolokalizacja jest określeniem geograficznego położenia fizycznych przedmiotów lub osób. Położenie definiowane jest poprzez współrzędne geograficzne, ale także przez dane adresowe (kod pocztowy, miasto, ulica i numer domu) czy kod kreskowy.
Mapa była zawsze odzwierciedleniem rzeczywistej przestrzeni wokół np. przedsiębiorstwa – jest jej bliźniakiem. Współcześnie jest bliźniakiem cyfrowym. Dzisiejsze techniki cyfrowe dostarczają nam wielorakich narzędzi do wizualizacji obrazowej rzeczywistości.